Ako napísať kvalitný PR článok

Ako napísať PR článok

PR článok zrejme drvivá väčšina z nás vníma ako reklamný článok, ktorého úlohou je propagácia služby, firmy či produktov. Potreba písania PR článkov je pomerne kontroverzná, ale stále platí, že PR články majú vo svete SEO a optimalizácie vyhľadávačov svoje miesto.

Existuje viac možností, ako napísať kvalitné PR. Samozrejme, článok má vopred určený cieľ, a tým je, aby zahŕňal konkrétne kľúčové slovo, slovné spojenia alebo frázy. Tomu sa pri PR článku nevyhnete. Text musí túto zásadu spĺňať. Potom je tu však tzv. POP zásada. Čo to znamená? Nič zložité.

Pútavý text

Najťažšia úloha. PR články nikto nevníma ako hodnotný obsah. Dokonca aj samotný čitateľ v 80 percentách skôr klikne len na dokaz, ale článok si vôbec neprečíta.. Jednoducho ho zaujme len problematika alebo služba, ktorú práve zadal do vyhľadávača a túto stránku mu, jednoducho, našlo. Nesvedčí to práve o skvelej pútavosti textu, no zároveň, PR článok splnil svoj účel, pretože oslovil potenciálneho zákazníka.

Pútavý PR článok musí čitateľa zaujať už samotným titulkom a prvými vetami. Musí v ňom vyvolať zvedavosť, kontroverznosť a prebudiť potrebu, že chce vedieť viac, aby si prečítal celý obsah, alebo obsah, ktorý cieli na váš odkaz, odkaz, na ktorom je váš web (linkbuilding).

Originalita nadovšetko

Kopírovanie a prepisovanie poučiek z kníh a e-bookov, to váš web určite optimalizovaným nespraví. Z praxi je dokázané, že vyhľadávače okopírované či príliš sa zhodujúce texty vyhodnocujú negatívne a vaša stránka následne stráca na hodnote a stráca vo vyhľadávačoch pozície. Preto vsaďte na originálny, kvalitný a gramaticky korektný obsah. Aby taký článok naozaj bol, musí aspoň čiastočne prinášať niečo nové, alebo ponúknuť iný pohľad. Inak mlátite prázdnu slamu – ako by klasik povedal.

Presvedčiť čitateľa

Koniec koncov, presvedčiť čitateľa je prvotným účelom PR článku. Ak má teda PR článok priamo alebo nepriamo prezentovať službu alebo produkt, musí sa text prezentovať informáciami, ktoré sú presvedčivé, pravdivépraktické. Za iných okolností ide len o zavádzanie, nepravdy a polopravdy. Článok musí vychádzať z potrieb potenciálneho zákazníka.